Afet kontrolü neden Berlin'deki bir eve geldi?

oburefe

Member
Huzurevlerinde ve huzurevlerinde istenmeyen olaylar tekrar tekrar yaşanıyor. Ve bir suçlu her zaman hızlı bir şekilde tespit edilir: hemşire açığı. Salı gecesi Berlin'de bir evde işler öyle bir noktaya geldi ki, evdeki akut bakım krizini sona erdirmek için polis devreye girmek zorunda kaldı.

Bild gazetesi ilk olarak o akşam saat 22.30'da kalan son hemşirenin, o gece müsait tek bir uzmanın bulunmadığı için yetkilileri uyardığını bildirdi. Ev yönetimine göre Friedrichsfelde'deki evde 170 kişi kapasitelidir; şu anda 142 yer dolu. Orada dört katta yaşıyorlar.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.



Gece vardiyasına çoktan başlamış olan üç hemşire asistanı görevlendirildi. Ancak, acil durumlarda asistana uygun ilacı verecek uygun eğitime sahip bir hemşirelik uzmanının bulunmadığı görülüyor. Hemşirelik asistanlarının Almanya'da yalnızca belirli görevleri üstlenmelerine izin verilmektedir; Yasal olarak her vardiyada gece ve gündüz, sakin sayısına göre belirli sayıda uzmanın görev yapması öngörülmektedir.

Çalışan ev yönetiminden farklı rapor veriyor


O gece, üç hemşire asistanıyla birlikte yaklaşık 150 asistan için bir hemşire uzmanının görevlendirilmesi planlanacaktı. Ancak bilgisayar sisteminde bir hata vardı ve kiralama uzmanı talep eden planlı bir e-posta gönderilemedi. Ev yönetimi raporlarında bu nedenle hiçbir uzmanın işe gelmediğini belirtti.

Ancak huzurevinin bir çalışanı Berliner Zeitung ile temasa geçti ve durumu farklı bir şekilde sundu. İşini kaybetme korkusuyla isminin gizli kalmasını istiyor. Ancak kendisinin de söylediği gibi “birkaç şeyin açıklığa kavuşturulması gerekiyor”.

Çalışan, böyle bir e-postanın asla gönderilmediğinin farkında olduğunu söylüyor. Bunun yerine, diğer şeylerin yanı sıra zaten bir planlama eksikliği vardı çünkü bunun için eğitim almamış bir çalışan muhtemelen personel planlaması için kullanılıyordu. İsimsiz çalışan ev yönetimini eleştiriyor. Operasyon planına yeterince dikkat etmediler. Gece için uzman görevlendirilmeyeceği öngörülebilirdi.

Pazartesi akşamı, gündüz vardiyasındaki uzmanların geceyi bir uzmana devretmek istediklerini ancak orada kimsenin olmadığını söylediğini anlattı. Çalışanlar bu nedenle saatlerce hem bakım hizmetleri yönetimine hem de ev yönetimine ulaşmaya çalıştı ancak ne iş cep telefonlarından ne de özel telefonlarından ikisine de ulaşılamadı.

Son uzman da evden ayrılmadan önce acil servislere haber verdi. Hemşire asistanları gece baş edemeyecekleri bir şey olabileceğinden endişe ediyorlardı. Evde dört ve beş düzeyde yüksek bakım gerektiren çok sayıda çaresiz hasta var ve her koğuşta yaklaşık iki ila üç palyatif hasta, yani çok sayıda ölmekte olan insan var.

Çalışan, hemşire asistanlarının personel eksikliği nedeniyle mevzuata göre yapmalarına izin verilmeyen işler yapması durumunda, “Her zaman bir ayağımız hapiste olur” diyor. Bir sakin için gereken tek şey, bir huzurevinde nadir olmayan bir acil durum veya bir ölümdür: yardımcılar belirli acil durumlar için eğitilir, ancak uzmanlara yalnızca harici acil servisler, acil durum doktorları, cenaze görevlileri vb. ile iletişim için ihtiyaç duyulur.

Bu olayda çalışanların daha kötü bir şeyin olmasını önlemek için acil servisleri aramasının nedeni budur çünkü amirlerine ulaşılamamıştır. Ama polis de o an bunalmıştı ve burada neden acil durum yaşandığını açıklamak uzun zaman aldı. Yetkililer, itfaiye ve sivil korumayla birlikte huzurevinin lobisinde neredeyse üç saat geçirdi ve sorumlu birine ulaşmaya çalıştı. Ancak şu anda Hamburg'daki merkeze ulaşılamadı ve tüm cep telefonları hâlâ kapalıydı.

Ev yönetimi gece yarısından sonra çalışmaya başladı


Gece yarısı civarında afet kontrolü nihayet ev müdürüne ulaştı. Yarım saat sonra kendisi işe geldi ve gece vardiyasının geri kalanına uzman olarak başladı. Görünüşe göre bir dakika bile erken değil; çünkü kısa bir süre sonra bir hasta düştüğünde hemşire asistanının yardımına ihtiyacı vardı.

Çalışan ayrıca bunun iş gücünden gelen ilk yardım çağrısı olmadığını ve özel olarak işletilen huzurevinin genel merkezinin personel planlamasındaki eksiklikleri gidereceğini umduğunu bildirdi. Geçtiğimiz birkaç ayda bu şubede on kadar çalışan, kısmen kötü planlama nedeniyle istifa etti. Çalışan ayrıca, gün içerisinde sabah vardiyasında koğuş başına yalnızca iki çalışanın 40 veya daha fazla hastanın yıkanması ve giydirilmesinden sorumlu olduğunu ve bunun pek mümkün olmadığını belirtiyor.

Evi işleten Domicil şirketler grubu, çalışanın spesifik iddialarını reddediyor ancak olaydan üzüntü duyduğunu ve acil durum çağrısına anlayış gösterdiğini ifade etti: “Sakinlerin sorumluluğu göz önünde bulundurulduğunda” meslektaşımız doğru davrandı ve acil durum çağrısında bulundu. “Üstlerine ulaşmak için boşuna uğraştıktan sonra. Acil durum kullanılabilirliğinin her zaman garanti edilmesini sağlamak için BT planlama sistemleri ve acil durum zincirleri artık kritik bir şekilde incelenecektir. Ev denetiminden sorumlu Senato yönetimi, olası suiistimallere karşı süreci incelediğini söyledi.

Ancak çalışan, bireysel kötü planlama ve genel personel eksikliğinin yanı sıra, diğer evler de dahil olmak üzere bakımdaki durumun, kiralama personelinin kullanılması nedeniyle bir bütün olarak daha da kötüleştiğini bildirmeye devam ediyor: genellikle bunu yapmıyorlar. Yeterince Almanca konuşabiliyorlar, bu yüzden hizmetlerinden yararlanamıyorlar Evlerdeki normal çalışma arkadaşları hâlâ ev sakinlerini anlayabiliyor. Ayrıca sakinlerin çoğu, daha önce hiç görmedikleri yabancılar tarafından her zaman bakılmayı gözle görülür şekilde rahatsız edici bulmaktadır; samimi yerlerde bile.

Bakım sıklıkla şikâyetlere dikkat çeker


En azından çalışana göre bir şeyler iyiye gitti: hemşirelik son yıllarda daha yüksek sesle dile getirildi ve şikayetlerin daha sık dile getirilmesi sağlandı. O akşam polisi aramak muhtemelen bu bağlamda görülebilir. Geçmişte çalışanlar koşullar konusunda çenelerini kapalı tutarlardı. Durum hakkında çok az bilgisi olan, taşınmadan önce bunlar hakkında bilgilendirilmeyen ve çoğu zaman bakım sigortası payına ek olarak kendi katkılarından binlerce Euro ödemek zorunda kalan sakinler ve akrabaları için özellikle üzülüyor. bakımın nasıl sağlandığına bakılmaksızın huzurevine yerleştirilmelidir. Çalışan, bu durumun neredeyse tüm evlerde böyle olduğunu özellikle vurguluyor. Domicil hâlâ daha iyi bakımevleri grubunda yer alıyor; başka yerlerde zaten çok şey görmüş.

Birkaç gün önce sağlık sigortası şirketi DAK-Gesundheit Berlin'de yeni bakım raporunu sundu. Buna göre, 2024'ün dördüncü çeyreği için önemli finansman açıklarının zaten belirgin olduğu ve bunun da muhtemelen önümüzdeki yıl yapılacak federal seçimlerden önce katkı oranlarında artış gerektireceği belirtildi.

Ayrıca Freiburg sosyal araştırma enstitüsü AGP'den bilim insanları da personel durumuyla ilgili alarma geçti. Yaşa bağlı kariyer ayrılmaları ile genç yeteneklerin sayısının azalmasının karşılaştırılması, önümüzdeki yıllarda uçurumun daha da kötüleşmesine neden olacaktır. 2020'lerde artık hemşirelik okullarından emekli olan baby boomers kuşağının açığını kapatmaya yetecek kadar mezun olmayacak.

2023 yılında Almanya'da yaklaşık 1,14 milyon profesyonel hemşire vardı. Önümüzdeki on yıl içinde bunların beşte birinden fazlası emeklilik yaşına ulaşacak. Her federal eyalette personelin yaklaşık yüzde 20'sinin değiştirilmesi gerekecek. Raporda, “Federal eyaletlerde, bu on yılda, mesleğe girecek gençlerden önemli ölçüde daha fazla hemşirenin emekli olacağı devrilme noktalarına ulaşılacak” ifadesine yer veriliyor. Bu, 2029 gibi erken bir tarihte Bremen ve Bavyera'da da geçerli olacak. Bu on yılda bakım hizmetlerinin çökebileceğinden korkuluyor.