Berlin TikToker kanserli çocuklar için 80.000 euro topladı

oburefe

Member
Kalktığında hala acıyor. Sonra Jonas Moll ayaklarını, bacaklarını, Bavyera'daki Piding'den Schleswig-Holstein'daki Flensburg'a kadar olan 1250 kilometrelik mesafeyi hissediyor. 28 yaşındaki Berlinli, yürüyüşüne “Almanya üzerinden Kansere Karşı” adını verdi. İyi bir amaca yönelik bir etkinlikti. 46 gün süren etkinlik çok sayıda bağış getirdi. Şu ana kadar toplamda yaklaşık 80.000 avro toplandı.

Paranın bir kısmı araştırmaya, kanser ilaçlarının çocuklar üzerindeki etkilerini yeni bir şekilde test eden bir Charité projesine gidecek. Toplanan paranın geri kalanı ebeveynlerinde tümör bulunan ailelere gidiyor. Moll, “Belki altı haneli bir miktar olacaktır” diyor. Önce yürüyüş maratonunun ardından toparlanması gerekse de bağış toplama kampanyası devam ediyor. Hala transferler geliyor.

Jonas Moll'un geçtiğimiz birkaç haftadaki stresi, nemli bir sabah, Charité kampüsündeki Berlin-Mitte'deki Berlin Kanser Derneği'nin merkezi Kaiserin-Friedrich-Haus'taki bir konferans odasında göründüğünde dışarıdan görülemiyor. Cildinin hafif bir bronzluğu var. Hafif bir spor gömlek, koyu renkli spor pantolon ve hafif spor ayakkabılar giyiyor. Jonas Moll odadaki masalardan birine dizüstü bilgisayarını koyuyor ve kısa bir Haber oynatıyor.

Onu bir merada, ülkenin öbür ucundaki bir ormanda, patikalarda ve yollarda bir inek sürüsüyle karşı karşıyayken gösteriyor. Sırtında her zaman Alman bayrağına sarılı bir sırt çantası vardır. Bazı çekimlerde Moll'un yüzündeki ve yürüyüşündeki gerginliği görebilirsiniz. “Eylemin çok daha fazla Haber görüntüsü var” diyor. Moll Netflix ile görüşüyor. “Belki belgesel olur.”

46 günde 1250 kilometre – neredeyse iki milyon takipçi izliyor


Dünya giderek daha fazla birbirine bağlı hale geliyor ve hızla artan dijitalleşme, giderek daha fazla olasılığın önünü açıyor. Özellikle ticari şirketler bunları ticari amaçları için kullanıyor. Jonas Moll ayrıca kendisini bir girişimci olarak görüyor; parasını da öncelikle çevrimiçi faaliyetlerden kazanıyor. “Birçok büyük müşteriye danışmanlık yapan bir sosyal medya ajansım vardı. Başka projeleri hayata geçirmek için sattım” diyor. Halen bu sektörde profesyonel olarak faaliyet göstermektedir. Ancak genç işadamı, “Almanya Yoluyla Kansere Karşı” çalışmasıyla dijitalleşmenin sivil topluma kapıları aynı kolaylıkla açabileceğini ve sivil katılımın önünü açabileceğini kanıtladı. Bağışların çoğu online kanallardan geldi. Jonas Moll'un TikTok'ta 1,6 milyon, Instagram'da ise 239.000 takipçisi var.

Ocak ayında Federal Cumhuriyeti boydan boya geçme fikri vardı. Piding'in başlangıç yeri ile çok yakından ilişkiliydi. Orada yaşayan büyükannesiyle birlikte. Moll, “Kanseri var” diyor. Bu ülkede iyi bir amaç için benzer bir zam yapılıp yapılmadığını görmek için internette araştırma yaptı. “Avustralya'da birisinin benzer bir şey yaptığını öğrendim.” Bu Almanya için yeni bir şeydi.

Moll, Berlin Kanser Derneği ile temasa geçti. Proje giderek şekillendikçe, kanserden etkilenenler için genel olarak para toplanmasına karar verildi. Kampanya başından beri güneyden kuzeye seyahat eden bir izleyici kitlesi buldu. Moll, “Sıcaklık inanılmazdı” diyor. “Bu kampanyanın kaç kişiyi etkilediğini görmek güzeldi. Çok harika, duygulandırıcı bir haber aldım.”

Şiddetli yağmur ve yaralı ayak bilekleri: Almanya'da yapılan yardım çalışmaları sırasında olumsuz koşullar


Dayanışma sadece bağış hesabında hissedilmiyordu. “Kriz durumlarında bana yardım edecek insanlar her zaman oradaydı.” Turda buna benzer birçok durumla karşılaştım. Bavyera'da startın hemen ardından sel bölgesinde. Moll bir ormanı geçiyordu, yalnızdı. Aniden şiddetli yağmurun oluşturduğu bir gölle karşılaştı. Moll, “Yüzmek zorunda kalırdım” diyor. Özellikle teknik ekipmanı hayatta kalamayacağı için gerçekçi olmayan bir senaryo. Böylece su basan bölgeden kaçınmak için geldiği yoldan geri döndü. “Yağmur yağıyordu ama sığınamadım.” Tepeden tırnağa ıslanmıştı.

Moll'un Bayern'i geride bırakması uzun zaman aldı. Sonsuza dek, ona böyle hissettirmişti. “Başlangıçta Flensburg'a ulaşıp ulaşamayacağıma dair şüphelerim vardı.” İlk iki hafta özellikle zordu. Bileğinden sakatlandı. Daha sonra sol gözünde arpacık oluştu. “O sırada zar zor görebiliyordum.” Göz kapakları o noktada hâlâ kırmızıydı. “Yolda biri bana göz merhemi getirdi” diyor.

Geceyi otellerde veya hanlarda geçirmesi için defalarca davet edildi. Sadece birkaç gün sonra çadırda uyumaya yönelik orijinal planından vazgeçti. Moll, “Bu kadar iyi bir şekilde yenilenemezsiniz” diyor. Başlangıçta kendisine bir kamp minibüsünün eşlik etmesi gerekiyordu, ancak bu seçenek planlanan başlangıçtan birkaç gün önce suya düştü. Moll yanında ağır ekipman taşıyordu. Sırt çantasının ağırlığı 17 kilogramdı. Münih'te kendisine gereksiz görünen şeyleri geride bıraktı. Beş kilo daha hafif olan Moll yoluna devam etti.

Sahne turu için özel olarak eğitim almamıştı. Moll sportiftir, yoğun olarak tenis oynar, dağlarda yürüyüşe çıkar ve hatta Güney Afrika'daki Masa Dağı'na tırmanırdı. Yola çıkmadan önce kendisini adımsayarla hazırladı ve günde 20.000 adım yürüdü. “Sayıyı ikiye katlamam gerektiğini biliyordum.” Bu bilgi onu daha sonra aksiliklerden korumadı. Ayaklarındaki kabarcıklar onu rahatsız ediyordu. “Sürekli bir şeyler oluyordu.” Berlinli dolandırıcılara yakalandığında ahlaki açıdan zayıftı. Bağış hesabına erişim sağladılar ve 7.000 Euro çektiler. Sonunda hayal kırıklığını ve öfkesini üzerinden attı. “Bitiş çizgisine ulaşana kadar bu böyle devam etti.”

Barbara Kempf, başından beri Jonas Moll'un kolay pes etmeyen biri olduğu izlenimini edinmişti. Berlin Kanser Derneği'nin genel müdürü 28 yaşındaki gençle Bavyera'daki hazırlıkları sırasında tanıştı. O bölgedeydi. Onkolog ve hematolog, “Jonas'ın bunu başaracağını hemen hissettim” diyor. Birlikte “Almanya Yoluyla Kansere Karşı” konseptini daha da geliştirdiler. Kitlesel fonlamayı destekleyen Betterplace.org platformunu seçtiler. Bağışların bir kısmının, kanserli bir ebeveyni olan ailelerin birlikte boş zaman geçirmelerine olanak tanıyan bir program için kullanılması gerektiği konusunda anlaştılar: Berlin Kanser Vakfı her yıl bu türden yaklaşık 100 hafta sonu düzenliyor.

Hangi araştırma projesinin finanse edilmesi gerektiği çok geçmeden belli oldu. Angelika Eggert'in bir projesi. Charité'de onkoloji odaklı pediatri kliniğine başkanlık ediyor. Süreç yeni ve finansman henüz onaylanmadı. Üç kanser türü üzerinde test ediliyor: nöroblastoma ve beyin ve karaciğerdeki tümörler. Profesör, “Doku alıyoruz, hücre kültürleri oluşturuyoruz ve ilaçların her hasta üzerindeki etkisini test ediyoruz” diyor. “Tümörlerin etrafındaki bağışıklık hücrelerini de aldığımız için, bu hücrelerin ilaç tedavisi sonucunda daha aktif olup olmadığını görüyoruz.” Terapi, hasta her çocuğa özel olarak uyarlanıyor. Angelika Eggert, “Bu kampanya sayesinde artık başlayabileceğimiz, kalbimize çok yakın bir proje” diyor.

Berlinli TikToker, koşu için kendi cebinden 32.000 euro ödüyor


Jonas Moll, yürüyüşü sırasında böyle bir tedaviden fayda görebilecek hasta bir çocukla tanıştı. Toplantıyı her federal eyalette bulunan kanser dernekleri ağı düzenledi. Barbara Kempf, sosyal ağları artık daha fazla kullanırlarsa daha fazlasını başarabileceklerine inanıyor. Berlin Kanser Derneği'nin genel müdürü “Jonas genç bir hedef gruba ulaştı” diyor. “Başlattığımız şey inanılmaz.” Kanserle mücadele için daha fazla bağış toplamak amacıyla kampanyayı nasıl genişletebileceklerini şimdiden düşünüyorlar.

Jonas Moll bu sabah Kanser Derneği genel merkezinde rezerve edildi. “Şu an için aklımda herhangi bir devam projesi yok.” Moll işine geri dönüyor, para kazanmak istiyor, hatta buna mecbur. Berlin'e vardıktan sonra, kendi cebinden ödediği zam sırasındaki kazanç kaybı ve maddi giderler açısından 46 günün kendisine ne kadara mal olduğunu tahmin etti. Sponsoru yoktu. “Toplamda 32.000 euroya ulaştım” diyor.

Ama en çok da ayağa kalktığında hâlâ ağrıyan vücudunu, ayaklarını ve bacaklarını dinlendirmek istiyor. Jonas Moll, “Şimdilik bana hizmet verildi” diyor. Konferans odasından Kaiserin Friedrich Evi'nin çatı terasına açılan kapının önünde duruyor. Berlin Kanser Derneği çalışanları dışarıda toplandı. Herkesin elinde bir ayçiçeği vardır. Jonas Moll'un yakında fotoğraf çekmek için yürüyeceği bir kafes oluşturuyorlar. Bir fırlatma rampasına benziyor, güzel bir resim. Zaten bunun için iyi bir unvanı var. Jonas Moll buna “İddia” diyor: “Almanya aracılığıyla kansere karşı.” Ve belki biraz daha ileri.