João Zeni, gelişmekte olan bir konsepti nasıl başarılı bir kariyer haline getirdiğini anlatıyor

Arda

Global Mod
Global Mod
Profesyonel bir kariyere aile bilincinin


İlk işi, Latin Amerika'daki konuya adanmış departmanların yeni başladığı Banco HSBC'nin sürdürülebilirlik alanındaydı. Bu bir vahiydi. Sürdürülebilirliğin izole bir işlev olarak ele alınamayacağını, ancak tüm iş kararlarına nüfuz etmesi gereken enine mantık olarak ele alınamadı.

Ayrıca sosyo -çevre kriterlerinin entegre edilmesinin sadece etik bir mahkumiyete yanıt vermediğini, aynı zamanda iş performansını da geliştirdiğini keşfetti. “O zamandan beri yaklaşımım hem boyutları, etkiyi hem de değeri bağlamak oldu,” diyor Zeni bugün Latin Amerika'nın sürdürülebilirlik direktörü ElektroluxSão Paulo'dan.

Yirmi yılı aşkın bir sürede, sektör şirketlerinde enerji, telekomünikasyon ve finansal hizmetler gibi çeşitli pozisyonlar işgal etti. Yörüngelerinde Telefónica, Petrobras, GVT ve Electrolux gibi isimler vardır, burada bir bölgenin ESG gündemini çeşitli kadar karmaşıktır.

“Güncel kalmaya ve kuruluş içinde güvenilir bir referans noktası olduğum için bana çaba sarf ediyorum. Benim rolüm, sürdürülebilirliği her gün entegre etmek için farklı alanlara rehberlik etmek, etkilemek ve bağlamaktır” diye açıklıyor. Her Pazartesi, Zeni haftasını hassasiyetle planlıyor: kritik konuları tespit ediyor, kamu politikalarının analizi, teknoloji ve yenilik için alanlar rezervi ve küçüklerse de ilerlemeleri kutlamalarına izin veriliyor.

“Her hafta ilerlediğimiz şeyleri yansıtmak için birkaç dakikanızı ayırıyorum. Başarıları kutlamak, küçük olsalar bile, hedeflerin bazen ulaşılamaz göründüğü bir alanda olumlu perspektifi korumamıza yardımcı oluyor.”

Basınçla karşı karşıya kalan yönteminiz durup gözlemlemektir. “Duygusal benlik farkındalığımı çok çalışıyorum. Stresle uzaklaşmak ve reaktif bir şekilde hareket etmek kolaydır, bu yüzden önemli kararlar vermeden önce duygularımı gözlemlemeye çalışıyorum.” Kütüphanesinde, karmaşık anlarda odaklanmasına yardımcı olan bir yazar olan birçok Eckhart Tolle başlığı var.

Zeni ayrıca merkezli kalmak için aile hayatına güveniyor. Üç yıllık bir çocuğun babası ve altı aylık bir bebeğin babasıdır. “Büyümelerine eşlik edebilmek temeldir. Ailem benim ana denge ve motivasyon kaynağım. Onlar için istediğim geleceği düşündüğümde, ilerlemeye odaklanmayı ve enerjiyi kurtarıyorum.”

Electrolux'ta küresel hedefleri bölgesel eylemlere çevirmeyi başardı. 2024 yılında şirket, operasyonlarında kullanılan elektriğin% 94'ünün yenilenebilir kaynaklardan geldiğini ve toplam enerjinin% 64'ünün de temiz olduğuna ulaştı. Ayrıca, operasyonel emisyonları% 36 ve% 31'de ürünlerinin kullanımı ile üretilen emisyonları 2021'e kıyasla azaltmıştır.

Tüketiciler, hassas fiyatlar ve amaçlı ürünler


İsveç çokuluslu, Brezilya, Ekvador, Peru ve Kolombiya'daki ters lojistik girişimlerini teşvik etti ve buzdolabının kullanıcının davranışına göre soğumasını ayarlayan Autosense gibi Meksika teknolojilerine dahil edildi. Zeni için bu, Latin Amerikalı tüketicinin geliştiğini yansıtıyor.

“Sosyal ve çevresel farkındalığın giderek artan bir kombinasyonu var, ancak çok belirgin bir fiyat duyarlılığı ile” diye açıklıyor. McKinsey'e göre, 2020'den beri bölgedeki satın alma gücü%25'ten fazla düştü ve bu da tüketicileri daha fazla rasyonaliteye karar vermeye zorladı.

Zeni, amaç veya inovasyon değeri algılandığında, tüketicilerin yatırım yapmaya istekli olduklarını söylüyor. “Tüketici her satın alma kararını en üst düzeye çıkarmak istiyor. Verimlilik, dayanıklılık ve düşük işletme maliyetinden daha fazla değer veriyorlar.” Bu nedenle, Electrolux, daha iyi enerji ve su verimliliği, daha fazla yararlı ömür ve daha iyi post -Sales hizmetine sahip ürünlerin geliştirilmesini hızlandırır.

Ancak inovasyon üründe kalmaz. Zeni, “En çok etkiyi yaratan inovasyon, teknolojiyi gerçek bir amaçla birleştiren yeniliktir” diyor. Şirket, dairesel ekonomi ilkelerini malzeme, bakım, onarım ve yenileme konusunda entegre etmeye başladı.

Karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, dairesel ekonomi etrafındaki yeni düzenlemelerin hızına uyum sağlamaktı. Geri dönüştürülmüş içerik hedeflerine ulaşmak için iç diyalog açmanız, araştırma ve geliştirmeye yatırım yapmak ve alanlar arasındaki koordinasyonu güçlendirmek zorunda kaldınız.

“Uzun vadeli bir vizyona ve iyi tanımlanmış bir stratejik plana sahip olmak, zorlukları perspektife sokmaya çok yardımcı olur. Nereye gittiğini bildiğinizde krizler daha yönetilebilir hale gelir” diyor.

Gündemindeki bir sonraki büyük kilometre taşı Brezilya'da yapılacak COP30. “Özel sektörün emisyon azaltılmasında nasıl ilerlediğini somut bir şekilde göstermenin zamanı gelecek” diyor. Ayrıca, ESG yönetiminde yapay zekanın uygulanmasını ve iklim adaletine daha fazla odaklanmaya yönelik evrimi coşkuyla gözlemliyor.

Zeni, tüketicinin daha zorlu, daha şüpheci olacağına ve daha az konuşma ve daha fazla kanıt talep edeceğine inanıyor. Ve bunun bir fırsat olduğunu söylüyor. “Sürdürülebilirliğin sınırları yok. Tüm pazarlarda küresel hedefler uygulanır. Yerel uyarlamamız nasıldır.”

Temel olan şey, ürünlerin daha düşük bir çevresel ayak izine sahip olması ve bunları kullananlar için gerçek faydalar yaratmasıdır. Diyerek şöyle devam etti: “Sürdürülebilirlik stratejisi aramıyoruz … Sürdürülebilir bir stratejiye sahip olmaya çalışıyoruz.”