Otis'in bize bir krizle nasıl başa çıkacağımızı öğretmesinin ardından AT&T ağının kurtarılmasının arkasındaki Başkan Yardımcısı

Arda

Global Mod
Global Mod
Kasırganın karaya ulaşmasından üç saat sonra, uydu telefonunun kullanılması, hem kendilerinin hem de ailelerinin durumlarını doğrulamak için sahadaki ekiple ilk temasların kurulmasını mümkün kıldı. Mühendisler, meydana gelen hasarın ciddiyeti hakkında ayrıntılı raporlar verdi.

Rüzgar, yıkıcı gücüyle iletişim kulelerinin yıkılmasına, fiber optik ve mikrodalga altyapısının hasar görmesine neden oldu. Bu sadece AT&T ekibini iletişimsiz bırakmakla kalmadı, aynı zamanda Guerrero ve çevresindeki insanları da etkiledi. Yıkımın büyüklüğü, güvenlik nedeniyle mağazaların kapatılmasına bile neden oldu.

Ağ kurtarma


İlk öncelik hızlı tepki vermek ve çevik kararlar almaktı. Lira, uzmanlık alanlarına katkıda bulunmak için Mexico City'de ulaşım, lojistik, erişim ağı ekipmanları, lisanslar, izinler ve satın almalar gibi çeşitli alanların bir araya geldiği bir operasyon merkezi kurduklarını açıkladı.

Bu merkezde Acapulco ile Chilpancingo arasındaki iletişim koordine edildi ve etkilenen bölge için bir barınma ve dağıtım merkezi inşa edildi. Mühendis, yeniden inşa sürecinde iki aşama olduğunu ayrıntılarıyla anlatıyor. Bunlardan ilki mevcut kaynaklarla hizmetin kurtarılmasından ibaretti, ikincisi ise Acapulco'daki ağın tamamen yeniden inşasını içeriyordu. İlk hizmet yeniden sağlandıktan sonra fiber ağ yeniden yapılandırıldı ve kasırga sırasında harap olan alanlar yeniden inşa edildi.

Ulaşım ağındaki büyük hasar göz önüne alındığında, fiberin geri kazanımı o dönemde mümkün olmadığından, hizmetin derhal yeniden sağlanması için geçici bir önlem olarak uydu bağlantılarına sahip saha konfigürasyonları uygulandı. Bu çözüm AT&T mimarları tarafından geliştirildi ve etkinliği konusunda hiçbir garantileri olmasa da, sahada mevcut ekipmanı kullanarak test etmeye karar verdiler.

Bu uydu bağlantılarıyla ilk lokasyonlarda bağlantı yalnızca 48 saat içinde yeniden sağlandı. Lira, “Büyük bir memnuniyet anıydı, hepimiz sandalyelerde durup alkışladık çünkü bunun müşterilerimiz ve meslektaşlarımızın aileleri üzerindeki etkisini biliyorduk” diyor.

Başkan Yardımcısı, sahadaki mühendislerin son derece zor koşullarla karşı karşıya olduğunu paylaşıyor: Toprak kayması ve moloz nedeniyle yolların kapanması nedeniyle su ve yiyecek kıtlığı nedeniyle günlerce yerde uyudular.

Kara erişimi yeniden sağlandıktan sonra malzeme ve malzeme göndermeye başladılar, fiber onarımlarına ve uydu bağlantılarının kaldırılmasına devam ettiler. Bazı siteler hâlâ uydu bağlantılarına bağlı olsa da çoğu tamamen kurtarıldı.

Otis Kasırgası, rakipler arasındaki işbirliğini teşvik ederek Lira için bir dönüm noktası oldu. Mühendis, iletişim sektöründeki diğer şirketlerde çalışan ve hepsinin ağlarında hasar olan meslektaşlarıyla görüşmelere başladı. Bu olağandışı durum, ekiplerinin hasarlı altyapıyı onarmasına olanak sağlamak için kendilerini kullanılamaz malzemeleri toplamaya ve kaynakları paylaşmaya adayan endüstri operatörleri arasında bir işbirliğine yol açtı.

“Bana bu kadar kilometre fiberi ödünç verebilir misin?” gibi çağrılar vardı. veya “Bu malzemeyi bana ödünç verebilir misiniz? Size mühendislerimden birini gönderiyorum.” Karşılıklı refakatçiliği, meslektaşları için kurdukları ortak barınağı, AT&T çalışanlarının suyu olmamasına ve camları kırılmasına rağmen kendilerine ev bile teklif ettiklerini de hatırlıyor.

“Fiber taşıma yollarımızın bir kısmından ortak kullanıma vazgeçtik. Aynı şekilde diğer operatörlere ait güzergahlarda da bize erişim sağlandı. Herkes arasında sürekli iletişim ve yardımlaşmayı sürdürdük ve ağların iyileşmesini hızlandırmak için eylemlerimizi koordine ettik” diye belirtiyor.

Ayrıca onarım önceliklerinin ne olacağı konusunda sektörler arasında mutabakata varmak amacıyla IFETEL ile oturumlar düzenlendi ve Federal Elektrik Komisyonu (CFE), Deniz Kuvvetleri, Ulusal Muhafızlar ve Sivil Koruma'nın desteğiyle koordineli bir şekilde ilerlemek için eylem planları oluşturuldu. .

“Kaynakları ayıramayacağımızı biliyorduk; Müşterilerimiz, özellikle de karşı karşıya kaldığımız gibi bir yıkımın ortasında önceliğimizdi. Tabii bunun sadece şirketimize değil, devlete ve sektördeki diğer operatörlere de ekonomik etkisi oldu” diyor Lira.

Üç haftadan kısa bir sürede kapsama alanı ve hizmet %65 oranında iyileştirildi; bugün kapsama alanının %91'inin kurtarılmasına olanak tanıyan diğer operasyonların yanı sıra, uzun mesafe çıkışıyla 23 km'lik fiber optik (kritik ağ) 10 günde inşa edildi. Ayrıca olaydan itibaren ve 2023 yılı boyunca ücretsiz hizmet sağlandı.

Otis'in geride bıraktığı dersler


Lira, Otis'in öğrenilen bir dizi ders bıraktığına inanıyor. Teknik düzeyde ve iş düzeyinde, altyapıyı güçlendirmenin ve tatbikatlar ve acil durum planları aracılığıyla felaket olaylarına hazırlıklı olmanın önemi. Kasırganın büyüklüğü herkesi şaşırttı ve AT&T'yi gelecekteki felaketlerle başa çıkmak için uydu çözümleri geliştirmeye yöneltti.

Kriz zamanlarında işbirliği çok önemliydi, ancak çığ gibi büyüyen yardımların aynı zamanda kaynakların yönetimi ve koordinasyonunda da zorluklara yol açtığını kabul ediyor. Ancak mühendislerin kişisel kayıplara rağmen çalışmasıyla ekibin bağlılığı ve dayanışması öne çıkan noktalardı.

Acapulco'ya vardığında Lira hâlâ karışık duygulara sahip olduğunu hatırlıyor: gözlemlenen yıkımdan dolayı üzüntü ve topluma destek sağlamak için gösterilen çabadan dolayı gurur. “Acı-tatlı anılarım var çünkü bir yandan pek çok olumlu şeyi içeren bir deneyimdi, diğer yandan da tabii ki bu büyüklükte bir felaketle birlikte, bunun bir daha asla yaşanmamasını ummaya değer” diyor.

Bugün Lira, bir lider olarak sakinliği ve duygusal istikrarı korumanın önemini biliyor ve bu becerinin yalnızca acil durumlarda geliştirilmediğini, aynı zamanda sürekli ve günlük çaba gerektirdiğini biliyor çünkü zorluklara karşı tutumu ekibini doğrudan etkiliyor, bu nedenle odaklanmayı ve odaklanmayı önceliklendiriyor. sakinlik.

Onun için liderlik karar vermenin ötesine geçiyor; Farkında olmayı ve duyguları yönetmeyi içerir. Sizin için, çoklu sorumluluklarınız arasında derinlemesine düşünmek ve meditasyon yapmak için zaman bulmak zor olabilir, ancak aktif olarak bunu yapmak için fırsatlar arıyorsunuz. Ayrıca koçluk seanslarına katılıyor ve diğer liderlerin deneyimlerinden öğrenmeye çalışıyor.

Bir lider olarak evrimi, teknik becerilerin yanı sıra sosyal becerilerin de öneminin farkına varmayı içeriyordu; ancak her şeyden önce, bunu kendisine güvenen ve onu zor projeleri üstlenmeye zorlayan ve kendi zorluklarının üstesinden gelmesine olanak tanıyan liderlere atfediyor. şüpheler ve kendi kendine empoze edilen sınırlar.

Mevcut görevinden önce Myrna, Teknoloji Ticarileştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yaptı ve burada yeni iş fırsatları yaratmaya ve para kazanmaya yönelik ağ altyapısından yararlanmaya yönelik stratejilere öncülük etti. Sorumluluklarından biri, Meksika'daki üçüncü en ilgili operatör olan Telefónica da dahil olmak üzere ülkenin beş sanal operatörünün AT&T ağına entegrasyonuydu.

Başarıları arasında yeni nesil IP erişimi ve CORE taşıma ağının ulusal düzeyde tasarlanması ve konuşlandırılması; 911'in uygulanması ve ulusal 10 haneli aramaya geçiş. Universidad del Valle de México'dan Telekomünikasyon Mühendisidir ve İspanya'daki Antonio de Nebrija Üniversitesi'nden Teknoloji İşletme Yönetimi alanında yüksek lisans derecesine sahiptir.

“Hiçbir şeyi tek başına yapmıyorsun. Ne kadar az ya da çok şeyi başarabildiysem benimle birlikte yola çıkan birçok insanın desteği sayesinde oldu. Şu anda, özellikle çok çeşitli yeni olasılıklara olanak sağlamayı vaat eden bir teknoloji olan 5G'nin gelişiyle birlikte, tam bir dönüşüm anındayız. Benim de katılmak istediğim nokta tam olarak bu; benim sorumluluğum, müşterilerimize mümkün olan en iyi deneyimleri sunmak için 5G ağımızın güvenilir bir şekilde çalışmasını sağlamak. Keşfedilecek geniş bir alan ve yapılacak çok iş var” diye bitiriyor.