Tarih bunu destekler. Pandemiden önce Scania Meksika 600 çalışanla faaliyet gösterdi ve esas olarak otobüslere odaklandı. Sağlık krizi bu işi durdurdu ve şirketin büyüklüğünü yarıya indirdi.
Ancak durdurmaktan çok, Scania kamyon segmentine girişini hızlandırmayı seçti ve o zamandan beri büyümeyi bırakmadı. Bugün 1.100'den fazla işbirlikçisi ve 12.000 birimi aşan yuvarlanan bir filo ekliyor. 2019'da 5.000'in biraz üzerindeydiler.
Scania yollarda her zaman bu kadar görünmese de, mevcuttu. Kamyon işinde güçlü bir şekilde genişlemeden önce, şirket otobüs segmentine katılımıyla biliniyordu.
Alejandro Mondragón, “ADO, Meksika veya Futura otobüsü gibi iki satırdan birinin bir Scania platformu var” diyor. Bu, vücut başka bir isim taşımasına rağmen, motor, şanzıman, frenler ve onları hareket ettiren süspansiyonun İsveçliler olduğu anlamına gelir.
Şimdi, dolaşım birimlerine atlamanız daha fazla yetenek ve yeni beceriler gerektiriyor. Otomasyon ve akıllı sistemlerle, bakım hizmetleri artık kilometre ile değil, her bileşenin gerçek aşınmasını analiz eden algoritmalar tarafından programlanmıştır. Teknisyenler verileri okumalı, elektronik sinyalleri yorumlamalı, parametreleri ayarlamalı ve aynı zamanda ünitenin “pistte” ne dediğini anlamalıdır.
Meksika'da, ManPowerGroup verilerine göre, 10 şirketten yedisi ihtiyaç duydukları profilleri bulmakta güçlük çekiyor. Becerilerin teknolojinin ritmine dönüştüğü teknik sektörlerde, boşluk daha da belirgindir. “Evet kıtlık var. Sadece büyüme için daha fazla teknisyene ihtiyacımız değil, aynı zamanda bizimle olanlara da ayak uydurmamız gerekiyor.”
Bu nedenle, merkez yeni profiller oluşturur ve aktif personeli de günceller. “Eğitim talebi karşılamaktır ve bu bir tutma aracıdır. Öğrenmeye devam eden bir kişi şirkete daha fazla bağlı hissediyor. Her şey maaş değil” diyor.
Formasyon seviyelere göre yapılandırılır. Kariyerine zar zor başlayan genel asistanlardan, eğitmen olmaya hazırlanan teknisyenlere kadar. İçerikler, ohm olan, bir multimetrenin nasıl kullanıldığı – elektronik tanı, pnömatik diyagramların okunması ve dijital kalibrasyonlar gibi ileri konulara geçer.
Her teknisyenin bir öğrenme yolu ve bir yeterlilik matrisi vardır, bu da hangi derslerin seviyelerine ve işgal ettiği pozisyona göre alması gerektiğini belirler. Teknik kariyere yükselmek ve daha iyi maaşlara erişim – o sistemde işaretlenmiş aşamaları tamamlamanız gerekir. Sertifikasyon olmadan promosyon yoktur.
Şirketin mantığı, en iyi ürünün en iyi ellerde olması gerektiğidir. Ve bu sadece dahili personel için geçerli değildir. Scania ayrıca görevli hizmetlerinin bir parçası olarak müşterilerinin teknisyenlerine eğitim sunar.
“Her şey insanlarla başlar ve biter,” diyor Mondragón, şirketin ilkelerinden birine atıfta bulunarak. Diyerek şöyle devam etti: “Ve piyasadaki en iyi yazı -sales hizmeti olarak kalmak istiyorsak, en iyi yeteneği oluşturmamız gerekiyor.”
Bu teknik eğitim ve sürekli gelişme modeli, Scania'nın arka arkaya beş yıl boyunca Meksika'da en iyi işveren olarak kabul edilmesine yol açtı.
Querétaro'nun merkezi sadece başlangıç. Şirket, 2026'da Mexico City'de bir tane daha, diğeri daha sonraki bir aşamada Monterrey'de açmayı planlıyor. Bu yıl, ülkedeki genişleme stratejilerinin bir parçası olarak León, Manzanillo ve Villahermosa'daki yeni şubelerde bar kesecek.
Ancak durdurmaktan çok, Scania kamyon segmentine girişini hızlandırmayı seçti ve o zamandan beri büyümeyi bırakmadı. Bugün 1.100'den fazla işbirlikçisi ve 12.000 birimi aşan yuvarlanan bir filo ekliyor. 2019'da 5.000'in biraz üzerindeydiler.
Scania yollarda her zaman bu kadar görünmese de, mevcuttu. Kamyon işinde güçlü bir şekilde genişlemeden önce, şirket otobüs segmentine katılımıyla biliniyordu.
Alejandro Mondragón, “ADO, Meksika veya Futura otobüsü gibi iki satırdan birinin bir Scania platformu var” diyor. Bu, vücut başka bir isim taşımasına rağmen, motor, şanzıman, frenler ve onları hareket ettiren süspansiyonun İsveçliler olduğu anlamına gelir.
Şimdi, dolaşım birimlerine atlamanız daha fazla yetenek ve yeni beceriler gerektiriyor. Otomasyon ve akıllı sistemlerle, bakım hizmetleri artık kilometre ile değil, her bileşenin gerçek aşınmasını analiz eden algoritmalar tarafından programlanmıştır. Teknisyenler verileri okumalı, elektronik sinyalleri yorumlamalı, parametreleri ayarlamalı ve aynı zamanda ünitenin “pistte” ne dediğini anlamalıdır.
Meksika'da, ManPowerGroup verilerine göre, 10 şirketten yedisi ihtiyaç duydukları profilleri bulmakta güçlük çekiyor. Becerilerin teknolojinin ritmine dönüştüğü teknik sektörlerde, boşluk daha da belirgindir. “Evet kıtlık var. Sadece büyüme için daha fazla teknisyene ihtiyacımız değil, aynı zamanda bizimle olanlara da ayak uydurmamız gerekiyor.”
Bu nedenle, merkez yeni profiller oluşturur ve aktif personeli de günceller. “Eğitim talebi karşılamaktır ve bu bir tutma aracıdır. Öğrenmeye devam eden bir kişi şirkete daha fazla bağlı hissediyor. Her şey maaş değil” diyor.
Formasyon seviyelere göre yapılandırılır. Kariyerine zar zor başlayan genel asistanlardan, eğitmen olmaya hazırlanan teknisyenlere kadar. İçerikler, ohm olan, bir multimetrenin nasıl kullanıldığı – elektronik tanı, pnömatik diyagramların okunması ve dijital kalibrasyonlar gibi ileri konulara geçer.
Her teknisyenin bir öğrenme yolu ve bir yeterlilik matrisi vardır, bu da hangi derslerin seviyelerine ve işgal ettiği pozisyona göre alması gerektiğini belirler. Teknik kariyere yükselmek ve daha iyi maaşlara erişim – o sistemde işaretlenmiş aşamaları tamamlamanız gerekir. Sertifikasyon olmadan promosyon yoktur.
Şirketin mantığı, en iyi ürünün en iyi ellerde olması gerektiğidir. Ve bu sadece dahili personel için geçerli değildir. Scania ayrıca görevli hizmetlerinin bir parçası olarak müşterilerinin teknisyenlerine eğitim sunar.
“Her şey insanlarla başlar ve biter,” diyor Mondragón, şirketin ilkelerinden birine atıfta bulunarak. Diyerek şöyle devam etti: “Ve piyasadaki en iyi yazı -sales hizmeti olarak kalmak istiyorsak, en iyi yeteneği oluşturmamız gerekiyor.”
Bu teknik eğitim ve sürekli gelişme modeli, Scania'nın arka arkaya beş yıl boyunca Meksika'da en iyi işveren olarak kabul edilmesine yol açtı.
Querétaro'nun merkezi sadece başlangıç. Şirket, 2026'da Mexico City'de bir tane daha, diğeri daha sonraki bir aşamada Monterrey'de açmayı planlıyor. Bu yıl, ülkedeki genişleme stratejilerinin bir parçası olarak León, Manzanillo ve Villahermosa'daki yeni şubelerde bar kesecek.