UNAM ve ITAM sınıflarında AI bu şekilde kullanılır, bunlar farklılıklar

Arda

Global Mod
Global Mod
Orada ders veriyor ve akademik kurumun teknoloji alanını da yönetiyor. Bu nedenle, teknolojinin hızının akademik alanlarda çok zor olabileceğinin farkındadır, ancak müfredat, günlük süreçler ve açık görüşmelerle entegre olmazsa, gizli bir uygulama olacağına inanır.

“ITAM oturumlarında yapay bir zekanın tam olarak ne olduğunu, içeride nasıl çalıştığını, ne yapabileceğinizi ve ne yapmadığını öğretmek için düzenlenir. Copilot, chatgpt, dall · e, derin gibi araçlar. Net talimatlar yazmayı, cevapları doğrulamak, riskleri anlamayı öğrenirler.”

“Yaptığımız, kullanımında okuryazar. Anında mühendislikOnlara bazen cevapların neden iyi geldiğini öğretiyoruz, ama yanlışlar, çünkü bu araçlar da halüsinasyon yapıyor ”diye ekliyor.

Sınıflarda konuşulmuyor. Diyalog, örnekler, hatalar var. Teknoloji bir kötü adam veya bir tasarruf olarak değil, bir araç olarak boyanır. Bir öğrencinin bir fikre takıldığında veya daha önce çözülmüş bir şeyi doğrulamak istediğinde yardımcı olabilir, ancak stereotipleri de başarısız edebilir veya güçlendirebilir.

Aynı sınıflarda kurallar açıklığa kavuşturulur. “Yapay zeka görevlere destek olarak kullanılabilir, ancak sınavlarda değil. Bir öğrenci bunu kullanırsa, bunu nasıl yaptığını, hangi araçla ve ne için söylemelidir. Çabukkullandıkları tarih ve sebep. Ayrıca, sınırlarını tanımayı öğrenmeniz için nasıl yanıldığınıza dair örnekler de gösteriyoruz ”diye ekliyor Franzoni.

Para biriminin diğer yüzü


Şehrin diğer tarafında, UNAM'da Profesör Tomás Rosales Mendieta yapay zekanın yükselişini başka bir açıdan görüyor. Öğrencilerin% 95 ila% 100'ü zaten farklı araçlara hükmediyor ve bunları görüntüler, infographics, videolar, makaleler yazmak ve hatta tam araştırmalar oluşturmak için kullanıyor. Bununla birlikte, öğretmenlerin% 40 ila 50'si bu tür teknolojilere dalmıştır.

Muhasebe ve İdare Fakültesi akademisyeni “Gençler üretken yapay zeka kullanıyor ve birçok öğretmen bunu zorlukla biliyor. Gerçek kazanıyor.”

Rosales, eğitim sisteminin henüz yaratıcılığın ve yapay zekanın sorumlu kullanımının teşvik edildiği alanları entegre etmeye hazır olmadığını kabul etmektedir.

Şu anda, üniversite öğretmenlerin öğrencilerin ne olduklarını ve öğrencilerin nasıl kullandıklarını açıkladığı farkındalık aşamasındadır. Farkındalık süreci eğitimin bir parçası, yani öğretmenlerin kendilerinin çeşitli platformlar kullandıkları.

“İsterseniz, ilk sanal alanlara sahip olduğumuzu, ancak yapay zeka risklerini ve risklerini açıklamak için alanların çok yakında olacağını düşünüyorum. Yakında olacak. […] Birkaç ay veya birkaç hafta içinde daha fazla alan açacağız ”diyor Rosales.

Öğretmen, eğitimde yapay zekanın bir tehdit ya da fırsat olarak değil, kaçınılmaz bir gerçeklik olarak görülmesi gerektiğini düşünmektedir. Bu anı, ilk başta direnç olduğu, ancak entegre olduğu 2000'lerin başında internetin sınıflara gelişiyle karşılaştırdı. “Yapay zeka ile aynı şey olacak ve eğitim sistemi bunu dahil etmenin bir yolunu adapte etmek ve bulmak zorunda kalacak.”

Bu entegrasyon, değerlendirme süreçlerinde bile zaten oluyor. Bu ayın ortasında, UNAM ve IPN'nin çevrimiçi bakalorya kabul sınavı sırasında 47 öğrenci askıya alındı. Sistem, cep telefonları, sınavın paylaşılan görüntüleri gibi düzensiz davranışlar tespit etti ve dış yardıma yardımcı olmaya çalıştı. Yapay zeka araçlarıyla gerçek zaman izleme sayesinde kurumlar, mesafe testinin uygulanmasını denetlemeyi ve anomalileri otomatik olarak tespit etmeyi başardı.

Franzoni, bu araçları toplam kontrole düşmeden entegre etmenin mümkün olduğuna inanıyor. Diyerek şöyle devam etti: “Onlara her şeyin cevabını vermek değil, onlara ulaşmalarına yardımcı olmak.” Ayrıca, tüm deneklerin buna borç vermediğini de açıklığa kavuşturmaktadır. “Bazı konularda işe yaramaz, çünkü karmaşıklık seviyesini bile anlamıyor.”

Aynı şey Itam ve Unam'da da aranıyor. Sorumlulukla kullanın ve iyi kullanmayı öğretin. Bugün, Meksika'da yapay zeka konusunda çoğu ders özel veya kısa. UNAM'ın henüz bu konuda resmi bir akademik teklifi yoktur ve birçok öğrenci ve öğretmen internette bulduklarını kendi başlarına öğrenmektedir.

Kendi verileriyle geliştirilen Meksika platformları da yoktur. Her şey diğer ülkelerde oluşturulan araçlara bağlıdır. Diyerek şöyle devam etti: “Meksika yapay zeka platformlarının yaratılması bizi biraz daha sürecek, ki bu hala geliştirilmede olmadığını görüyorum.”